Singer 911 - Page 6 - Auto titre
Discussions générales | Ecolo | Mécanique | Vie courante | Sport auto | Véhicules spéciaux | Anciennes  
AutotitreForum AutoPorsche911Singer 911   «   6            Répondre    
Porsche 911 ›   Actualité   Forum   Occasions  Revues techniques  Fiches techniques
 Page précédente    1    2    3    4    5    6 
271 messages
12395 vues
Singer 911
thamomo007 Le mar 14 nov 2017 21h11
The areas of the car replaced with carbon fiber parts are as follows:
Front fenders
Front bumper
Front hood (bonnet)
Rear fenders
Rear bumper
Rear engine deck lid and speed-sensitive active rear spoiler
Roof (a carbon roof is not fitted if a sunroof is specified, or if the car has an original factory steel roof)
Donky91 Le mar 14 nov 2017 21h12
Longueur pour l'acoustique échappement donc le remplissage?
thamomo007 Le mar 14 nov 2017 21h12
Our engines are completely disassembled then meticulously blueprinted, balanced and hand-built using new or state of the art components. Customers are offered a choice of three engines, each with a unique output and character, designed to match the dynamics of their car.
3.8-liter, 300 horsepower
The 300BHP 3.8L engine is comprehensively rebuilt and blueprinted for maximum efficiency. It retains the standard Bosch Motronic engine management system, exhaust and ancillaries,therefore retains the engine’s original emission calibration.


3.8-liter, 350 horsepower, with Individual Throttle-bodies [* intended for off-road useonly in certain territories]
Our 350BHP 3.8L normally aspirated, Porsche flat-six engine was developed in partnership with race-engine manufacturer Cosworth. It is hand-built in California by Ed Pink Racing Engines to exact tolerances, and benefits from state-of-the-art breakthroughs in intake design, cylinder head, piston, cylinder and rod design, plus fuel injection and engine management advances. We feel it to be a wonderful compromise between a high-revving, high horsepower Porsche racing engine and a torque rich, tractabledurable engine for the road. An optional nickel plated Air intake plenum is available for the 3.8L.


4.0-liter, 390 horsepower [* intended for off-road use only in certain territories]
Our 390BHP 4.0-liter engine grew from the DNA of our 3.8L Cosworth engine and has been meticulously developed by the engineers at Ed Pink Racing Engines to create our ultimate incarnation of the normally aspirated flat-six. With a 7,200 RPM redline this engine is a monster in the best sense of the word and imbued with heroic levels of torque – around 315lb/ft, and thrilling peak power output tantalizing close to 400hp. As with all our engines it retains the case of the 964 and employs a bespoke crankshaft, oil pump, pistons, cylinders, connecting rods, cams, cylinder heads, throttle bodies and intake system. Performance is extreme with 60mph and 100mph arriving in sub 3.3 seconds and 8.2 seconds respectively.
Note: Both 3.8 and 4.0-liter engines are available with Smog-compliant camshafts and fuel-injection programming. Please enquire with Singer if your region has stringent emissions regulations.
Dernière édition le 14/11/2017 à 21:12 par thamomo007, édité 1 fois
anko Le mar 14 nov 2017 21h15
on le voyait pas sur leurs photos, on aurait pu croire justement à un truc standard :


ces voitures sont des oeuvres d'art :love: :love: :love:

pour moins chere qu'une vieille 97 GT3 RS d'occase .....:D :D
Spoonr Le mer 15 nov 2017 10h01
Leurs réalisations seront des masterpieces, collector en puissance, c'est le moment d'investir :D
president Le mer 15 nov 2017 10h04
On sait si il en existe en France ?
caraddict Le mer 15 nov 2017 10h08
Y a une galerie avec leurs créations et y en a une mentionnée en France au moins
phastaz Le mer 15 nov 2017 10h27
"pour moins chere qu'une vieille 97 GT3 RS d'occase "

Ca commence à 500k USD, non ?
Nickgtt Le mer 15 nov 2017 10h28
200k HT une singer
Dernière édition le 15/11/2017 à 10:28 par Nickgtt, édité 1 fois
weber-dc40 Le mer 15 nov 2017 10h29
Combien la williams ? :love:
bensrd Le mer 15 nov 2017 10h29
Il faut savoir qu'en france ca reste un swap... carte grise et numero se chassis d'origine.
Donc non homologué.... singer n'est pas un constructeur comme RUF par exemple.
sayemone Le mer 15 nov 2017 10h35
Citation de weber-dc40 :
« Combien la williams ? :love: »


@weber-dc40

Annoncée à plus d'un million. ;)
Nickgtt Le mer 15 nov 2017 10h36
Tout à fait.
Mais quand on claque +200k on doit avoir les moyens de faire une homologation à titre isolée qui coûte 1.5-3k :D
phastaz Le mer 15 nov 2017 11h02
Nick: et le coût de celles qu'ils vendent vraiment ? Avec le gros moteur, etc... ?
sayemone Le mer 15 nov 2017 11h04
J'imagine que l'on doit plutôt tourner à 400-500k en moyenne! :idee:
bensrd Le mer 15 nov 2017 11h06
Homologation impossible en france....
Ludovic Le mer 15 nov 2017 12h02
1 million pour avoir les vitres a manivelle, non merci :bad: :D
la tringlerie apparente du levier de vitesses (façon lotus) c'est magnifique :love:
weber-dc40 Le mer 15 nov 2017 12h13
Les manivelles des vitres pourraient être plus jolies mais c'est du pinaillage.
Turbo1980 Le mer 15 nov 2017 12h17
Il me semblait qu il y en avait une en France..
caraddict Le mer 15 nov 2017 12h20
Il peut y en avoir une non homologuée...
Turbo1980 Le mer 15 nov 2017 12h20
En effet j ai pas dit qu elle l etait ;)
Recherche de : Auteur : Avec :
 Page précédente    1    2    3    4    5    6 
Porsche 911 ›   Actualité   Forum   Occasions  Revues techniques  Fiches techniques
AutotitreForum AutoPorsche911Singer 911   «   6              Répondre    
 

- Activer le suivi du sujet -

Veuillez vous connecter pour répondre en cliquant ici.



Actualité autoprévision, BMW X3, PV, Jaguar XF, promo, Tesla, Opel Crossland X, Uber, sondage, recyclage, Seat Arona, Mercedes Classe A, Land Rover Range Rover Velar
MarquesSkoda, BMW, Jaguar, Tesla, Opel, Seat, Hyundai, Mercedes, Land Rover, Lamborghini, Volvo, Mitsubishi, Volkswagen, Jeep, Toyota, Suzuki, Infiniti, Lexus
Actuellement, il y a 639 visiteurs en ligne dont 39 autotitreurs Statistiques
Copyright © 2001-2017 - Lionel Rétif - publicité - partenaire : Carte des membres - Mentions légales