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Lotus Evora
ocean_orgy le mar 15 juil 2008 à 22:17


Voici la première photo officielle

Le moteur sera un V6 Toyota de 3.5L développant 276 cv.

L'Eagle est présentée comme une 2+2 mais évidemment l'espace à l'arrière sera probablement ridicule, par contre il devrait y avoir des ancrages Isofix pour y mettre des sièges bébés.
Dernière édition le 15/07/2008 à 22:50 par ocean_orgy, édité 1 fois
marko le mar 15 juil 2008 à 22:19
J aime bien. on sent l "esprit" lotus :good:
maxime56 le mar 15 juil 2008 à 22:22
Citation de OO :

« ils devraient y avoir des ancrages Isofix pour y mettre des sièges bébés »


C une blague ?

P.S. : Corrige moi cette vilaine faute de français. :arg:
Toniciano le mar 15 juil 2008 à 22:45
Tiens ils arrivent à sortir moins de puissance que le Toyota de base (3.5l 310c sur l'IS) c'est une blague ?! :louche: :D :bad:
vassim le mar 15 juil 2008 à 23:03
376 cv plutot, non ? :louche:

C'est toujours sur une base d'élise ? mais rallongée ?
Edika le mar 15 juil 2008 à 23:25
2 chassis d'Elise mis bout à bout !
agron25 le mar 15 juil 2008 à 23:36
Donc on a un 2 en 1:D
vassim le mar 15 juil 2008 à 23:39
Ou l'un par dessus l'autre !

Lotus, eagle....dans les virages surtout ! :D
Rod350Z le mer 16 juil 2008 à 07:27
Ca fait, effectivement, "Elise" etiree, avec un aileron type NSX : bon, un peu decu par le design (ca remplace pas l'Esprit, dans le mien).:/



also01 le mer 16 juil 2008 à 08:08
Oui c'est bien une lotus encore une Elise découpée différemment...rallongé une sorte grand elise comme les scénic...sinon pour les vitres les montants et le toit ca s'inspire de la GT-R ...l'entrée d'air ferrari..., l'avant j'ai l'impression d'y voir une tesla...franchement ils auraient pu faire comme ford et sa mustang...ca aurait été largement plus sympa...
hxh-808 le mer 16 juil 2008 à 10:04
D'autres photos

http://www.autocar.co.uk/News/NewsGallery.aspx?AR=233975&EL=-1&IM=182285


Citation de Lotus press release :

« The New Distinctive, Mid-engined, 2+2 Sportscar from Lotus

Eagerly anticipated and making its official global debut at the British Motorshow in London on July 22nd, the first all-new car from Lotus since the iconic Elise in 1995, will enter the sportscar market as the only mid-engined 2+2 in production. The new car, which is known only by its project name ‘Eagle’, is a more holistic offering than the Elise and Exige models that have been so massively popular with track day enthusiasts. The car, the name for which will be announced at the British Motorshow on 22nd July at an 11:30 press conference, is designed for people who desire exotic sportscar characteristics of stunning design, exclusivity, dramatic proportions and performance.

Project Eagle also offers real-world usability and a unique sense of occasion. Powered by a 3.5-litre V6 producing 280 PS, the new car employs innovative lightweight chassis technology to ensure visceral all-round dynamic performance, in keeping with the great Lotus tradition. Even in the very early stages of development testing, Lotus ride and handling engineers report that it is considerably faster around the famously demanding Nürburgring circuit than the Elise and more stable at speed than the Exige.

Inside, Project Eagle cocoons occupants with a sumptuous leather surfaces juxtaposed with contemporary high-tech features. With driver focused instrumentation the driver sits in cockpit-esque surroundings. A beautifully appointed dash boasts tactile details such as flush-mounted controls that glow with blue LED haloes and a stylised speedometer and rev counter ensuring that controls are both attractive and accessible.

Styled in-house by Lotus Design, the Project Eagle’s sleek, sophisticated and attention-snaring lines brilliantly disguise its ability to accommodate passengers in the rear of the cabin, giving the car the external characteristics of a small, nimble sportscar whilst belying its internal space. As well as being sold in a 2+2 configuration, the car will also be available as a purely twoseater, the space in the rear being allocated to luggage storage. Other derivatives are also planned for the future, including a convertible and an ultrahigh performance version.

Deliveries of Project Eagle will begin in Spring 2009, and with only 2000 of the hand crafted cars planned each year, this exclusive and unique car is creating
a real stir with celebrity enthusiasts around the world. Hollywood actor and car enthusiast Patrick Dempsey is just one of the high profile collectors who are on the waiting list for a test drive. Mike Kimberley, CEO of Group Lotus plc, had this to say about the new model: “Project Eagle is the biggest milestone Lotus has achieved since the Elise was born 13 years ago. We are currently working at broadening the 15th July 2008 appeal of the Lotus brand through an aggressive 5-year model plan of which this car represents the first exciting step.”

Notes to Editors
Project Eagle in detail:

Project Eagle is the first of three new models included in the CEO’s (Mike Kimberley) five year strategic business plan initiated in October 2006 to support Lotus’ growth.

Design
Designed in-house by Lotus Design, Head of Design, Russell Carr, explains “Project Eagle’s dynamically sculptured form and dramatic proportions communicate visual drama, speed and agility even when the car is standing still. Sportscars are primarily an emotional rather than a rational purchase and so the design must seduce with its beauty and distinctive character. However, the modern customer also demands that the product offers real-world usability as well as exotic imagery. Therefore every element of the car’s exterior and interior has been carefully designed to create a product that offers comfort and convenience as well as traditional performance car attributes.”

A design language of dynamic lines and fluid surfaces that flow from the ‘Lotus –mouth’ and over the length the cars toned form are unmistakably ‘modern Lotus’. They instantly convey a sense of agility and athleticism that is intrinsic to the car’s driving persona. On Project Eagle they are complemented by the distinctive wraparound visor screen but have been subtly tailored to suit the more sophisticated character of the car, optimise high-speed aerodynamics and artfully disguise the unique 2+2 layout. The cab forward proportion combines with muscular haunches and optimised intake detailing to instantly inform the viewer that this is a serious mid-engine sportscar. Elsewhere a Lotus philosophy for combining function with beauty is evident in the downforce generating, top exit radiator vent, rear diffuser and rear wing.

Inside the car the forms echo the exterior with fast moving surfaces that wrap around the cockpit cosseting the occupants, the contrast colour band that flows from the instrument cluster and sweeps around the cabin highlights this theme. “We recognise that ‘touch’ not only assists with driving enjoyment but also conveys messages about quality and therefore great attention has been paid to all the areas where the driver interfaces with the car.” Carr explains. Figure hugging adjustable sports seats and flat-bottomed steering wheel instantly communicate the driving potential of the car.

Project Eagle employs premium quality material and finishes to create an exclusive, British handcrafted ambience that is unique in this price segment. Modern, precision engineered aluminium inserts and hi-fi quality, edge-lit switches are brilliantly juxtaposed against the traditional contrast stitched leather panels.

Everyday convenience is catered for through ergonomically located touch screen SAT NAV, remote release glove box, storage bins and integrated “cup holders”.

Technology
In a world launch by partners Alpine, Project Eagle boasts a truly cutting edge in-car entertainment and navigation system. The multi-media system features a 7in touch-screen providing advanced audio, satellite navigation, Bluetooth hands-free telephone and iPod® connectivity functions; the screen also serves
as a monitor for Project Eagle’s optional reversing camera. The satellite navigation element of the system has a removable hard-drive, allowing you to programme it from the comfort of your home or use it as a roaming satellite navigation unit and MP3 player. The Alpine audio set-up is one of the most sophisticated automotive system in the world. Called IMPRINT and using MultiEQ sound enhancement technology, it is able to cancel out imbalances in the sound caused by different areas of the cabin – window glass, for instance, creates echoes, while carpets suppress mid-range frequencies – resulting in amazingly crisp, clear, undistorted sound reproduction wherever you are seated in the car.

A bespoke progressive air-conditioning system developed by Bergstrom is standard on all models, while on-board tyre pressure monitoring will be either standard or optional depending on model and market. And in deference to the American market in particular, a module in the headlining will accommodate automatic garage and gate opening remote controls. Interior space and accommodation The rear seats of 2+2 versions of Project Eagle are intended for children or smaller adults on short journeys. To maximise comfort in the rear, there is foot-room under the seats in front, while both back seats feature ISOFIX mountings for secure child seat fitment.
When unoccupied, the rear seats provide a convenient stowage area for briefcases and jackets, adding to Project Eagle’s appeal as an everyday car.

The boot, which ingeniously features a fresh air cooling system to reduce the effect of heat ingress from the engine bay, will accommodate a set of golf clubs.

A two-seater derivative of Project Eagle is planned and will have a luggage shelf in the back replacing the two rear seats.

Safety
Lotus’ Project Eagle conforms to all regulatory standards and in addition boasts additional safety features; Lotus aluminium chassis technology applied to Project Eagle’s provides the car with immense inherent strength, particularly in regard to side impacts and a tubular steel seatbelt anchorage frame that also acts as a rollover structure.

Anti-lock brakes are standard on all models, as are traction and stability controls; these systems have been specially developed in co-operation with Bosch to provide enhanced safety features whilst maintaining performance characteristics.

Under the bonnet
Lotus continues its excellent working relationship with Toyota, world leaders in engine development and manufacture and Formular1 competitors. For Project Eagle Lotus has modified Toyota’s 3.5-litre V6, with dual VVT-i (‘intelligent’ variable valve timing) for optimum performance.

Performance
At the time of unveiling, full performance figures for the new Lotus will not have been compiled on a production specification car, however Lotus has a further 6 months of development time to conduct these before Project Eagle is available to test drive. While for Lotus top speed is of less importance than stability at speed, early
indications suggest a maximum speed of 160 mph; the 0-60 mph sprint from standstill is estimated at sub 5 seconds (prototype figures). »
ocean_orgy le mer 16 juil 2008 à 11:21
J'accroche pas trop avec l'avant mais je trouve l'arrière très réussi :good:
Toniciano le mer 16 juil 2008 à 11:48
For Project Eagle Lotus has modified Toyota’s 3.5-litre V6

Oui ce sont les infos que j'avais depuis un moment, mais je ne pensais pas qu'ils le modifieraient pour avoir moins de puissance que dans une pauvre IS ! :D :!:
C'est exactement la même spec qu'un RX350 :louche: :bad:
ocean_orgy le mer 16 juil 2008 à 11:49
C'est curieux en effet :D
Toniciano le mer 16 juil 2008 à 11:49
Curieux ? Une paille, bien débile même ! :D :!:
da_master le mer 16 juil 2008 à 11:51
C'est sans doute dans le but d'en augmenter la fiabilité!


Pardon.
Toniciano le mer 16 juil 2008 à 11:52
Bien tenté, on aurait parlé de Fiat je t'aurais presque cru :D :D
Xave le mer 16 juil 2008 à 11:57
Si la puissance est vraiment < à 300ch, je ne vois pas l'interet...

J'aime bien Lotus (heureusement :D ) mais là, ca commence à faire beaucoup.

A force de chasser sur les terres de Porsches sans succès, il vont bien réussir à se couler comme des grands.......

Ce serait quand même simple pour faire la gamme :
* 2-11 (homologuée... :p :D )
* Elise de 750 kg (S1 quoi...) avec 2 moteurs : 150 et 200ch
* Exige de 750 kg avec 2 moteurs : 200 et 300 ch...

Et là, ils peuvent même rajouter leurs packs piste ou "luxe" si ils veulent... :D
ocean_orgy le mer 16 juil 2008 à 11:59
Et une Eagle plus civilisée... ça a tout à fait son sens justement.
Rod350Z le mer 16 juil 2008 à 12:29
Lotus va arreter (ou a deja arrete) l'Europa, du coup :?:



vassim le mer 16 juil 2008 à 12:57
Paye ton n'importe quoi cette europa !:louche:
Rod350Z le mer 16 juil 2008 à 12:59
Ben, j'ai bien aime, l'Europa.:cool:

Et puis, j'ai rien paye.:cool: :cool:

vassim le mer 16 juil 2008 à 13:13
T'aime bien ce concept, on a déja remarqué ! :D
Rod350Z le mer 16 juil 2008 à 13:18
Le fait d'essayer un vehicule qui me plait, sans pouvoir (ou avoir a) l'acheter ensuite: oui, j'aime bien le concept.:D



ludovic le mer 16 juil 2008 à 13:35
En meme temps en occas' si ca n'est pas encore le cas ca va bientot devenir une affaire ..... vu que personne n'en veut !

mais bon je vois meme pas ce que ca apporterait pas rapport a mon speedster turbo (qui a le meme moteur mais 100 kg de moins) , je risquerai meme d'y perdre au final ...
Rod350Z le mer 16 juil 2008 à 13:48
Ludo< Mais tu gagnerai une clim' manuelle et une sat-nav monochrome LCD 9 lignes.:cool:

phastaz le ven 18 juil 2008 à 09:59
J'ai trouvé ! :D LA ligne fait un peu assemblage de n'importe quoi, mais au moins il ya des petites roues ! :good: :D Pour le gars qui a suggéré de dégonfler un moteur TOyota pour le fiabiliser, il a de la chance d'être modo ! :D
ludovic le ven 18 juil 2008 à 11:38
Road350z : ce que je gagnerai :
- une meilleure insonorisation
- un plus grand coffre
- la climatisation
- le logo lotus (et le prix des révisions qui va avec dans le réseau de la marque :bad: )

ce que je perdrai :
- un peu de legereté (100 kg)
- le prix de l'entretien chez opel :D
- l'aspect decouvrable (que j'apprécie quand meme beaucoup)

voila, donc ca peut se discuter, mais en vue d'une voiture circuit, ca vaut pas le coup c'est clair
en revanche pour rouler un peu plus sur route, je dis pas ...
phastaz le ven 18 juil 2008 à 11:40
Oué, enfin le speedy est autrement plus beau, puis si t'es un homme, un vrai, un tatoué, les aspects de confort, tu t'assieds dessus ! :D
ludovic le ven 18 juil 2008 à 11:45
Phastaz : bof contrairement a beaucoup de monde, le look de l'europa ne me rebute pas moi
sinon c'est facile de dire je suis un pur et dur, je roule en speedy ..... quand on a une caisse plus civilisée a coté :D
mais bon quand je reviens d'une journée de circuit et que je dois me taper 300 bornes de route, dans ces moments la on reve plus d'un gros coupé allemand que d'une anglaise light !
Rod350Z le ven 18 juil 2008 à 13:07
Finalement, la face avant fait moins Elise que sur la photo officielle :cool: :




Autre bonne nouvelle en provenance du Norfolk :good: (et en ce qui me concerne :D ) : l'Europa ne va pas disparaitre; Lotus l'a meme ameliore.:cool:




Suspension amelioree et taille des roues/pneus adaptee, agrement moteur amelioree (rapport couple/poids equivalent a celui d'une F430), interieur full-cuir pour cacher les vilains plastics (option)...et pour un prix de base inferieur.:oh:

ocean_orgy le ven 18 juil 2008 à 13:11
J'espère que le bon de commande pour Lotus Cambridge est dans la poste Rod :D ;)
Toniciano le ven 18 juil 2008 à 13:12
Comme quoi fallait vraiiiment pas acheter une Europa à sa sortie ! :idee:
Rod350Z le ven 18 juil 2008 à 13:15
Ocean< Sur les conseils avises de Toni, je vais attendre la Phase III.;) :D

phastaz le ven 18 juil 2008 à 13:20
C'est toujours moche ! :D
vassim le ven 18 juil 2008 à 13:21
Je comprend pas le désign de l'europa :louche:
kersverse le ven 18 juil 2008 à 13:29
La eagle me fait penser au concept M250 qui date de 2000 :louche:
phastaz le ven 18 juil 2008 à 13:39
La m250, mais en moins joli quand même !
ludovic le ven 18 juil 2008 à 13:47
Road350z : ca serait peut etre bien en effet de revoir un peu l'intérieur, ca l'actuel ressemble quand meme beaucoup a une vulgaire opel comme la mienne :D


phastaz le ven 18 juil 2008 à 13:49
Ludo : non, tes contres portes sont plus chiadés ! :D
ludovic le ven 18 juil 2008 à 13:50
Pourtant c'est un pack avec le cuir sur les sièges , contre porte et ... entourage de console de levier de vitesse :cool:
phastaz le ven 18 juil 2008 à 13:54
J'ai toujours adoré les manivelles des vitres du speedy !
ocean_orgy le ven 18 juil 2008 à 13:56
La nouvelle Europa :

phastaz le ven 18 juil 2008 à 14:03
Vous le savez déjà, mais si jamais vous aviezu un doute, c'est moche !
ocean_orgy le ven 18 juil 2008 à 14:04
En noir j'aime bien l'Europa :p
Meher le mar 22 juil 2008 à 16:10
Elle s'appelle finalement Lotus Evora










vassim le mar 22 juil 2008 à 16:16
Mouais, cpa ugly mais cpa génial non plus.

1500 kg pour 280 cv ? le bon limacon ?
marko le mar 22 juil 2008 à 16:18
J aime bien le style. mais apres, ca a l air pete d electronique qui sert a rien :bad: . donc si c est une sportive, c est pas gagne :/
Meher le mar 22 juil 2008 à 16:19
Vassim> 1350kg ;)
teusch le mar 22 juil 2008 à 16:19
C'est plutôt une GT, à voir les specs.
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