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Bentley |
EnFonde6 | le mer 28 janv 2009 à 12:24
Bentley présentera a Geneve la "plus puissante des Bentley de série" dont le moteur marchera à l'ethanol. On en sait pas plus pour le moment. |
phastaz | le mer 28 janv 2009 à 12:30
C'te vieux tuning ! |
gilcoyote | le mer 28 janv 2009 à 12:35
Ca sent pas le truc homogene ca.... |
cedsilver | le ven 30 janv 2009 à 20:17
Bentley arrete sa production pendant six a sept semaines... Crise oblige |
EnFonde6 | le mer 25 fév 2009 à 12:16
La Bentley Continental GT Supersports, -100Kg, 630ch. http://www.planete-gt.com/2009/02/25/bentley-continental-gt-supersports-plus-radicale/ |
guillaume343ch | le mer 25 fév 2009 à 12:19
La super-sportive de chez Bentley accuse quand même 2275 kg sur la balance. |
le.gaumais | le mer 25 fév 2009 à 12:21
Et un laid pare-choc |
da_master | le mer 25 fév 2009 à 12:24
Ils ont dû en avoir marre de laisser Project Kahn et Mansory gagner du fric sur leur dos, et se demander comment le gagner eux-mêmes... Pas très Bentley tout ça ! |
phastaz | le mer 25 fév 2009 à 12:29
Da : |
EnFonde6 | le ven 3 juil 2009 à 19:18
La remplaçante de l'Arnage : |
bouteille0 | le ven 3 juil 2009 à 19:38
J'ai récupéré récemment ma Fury 59 à Marseille en provenance des USA ... chez le transitaire , garée à côté , il y avait une Bentley , mais c'est ma mamy qui avait le plus la cote .... jusqu'au proprio ( dernière photo ) |
XTR2 | le ven 3 juil 2009 à 19:43
Tu m'étonnes Et sonorité moteur, qui gagnait |
Rod350Z | le ven 3 juil 2009 à 20:05
Bouteille< Carrément banale la GTC, à côté de ta ricaine.:love : |
yago | le sam 4 juil 2009 à 09:09
Le teaser où l'on ne voyait que le museau de la nouvelle Bentley était prometteur mais en voyant les premières images, quelle horreur |
yago | le mer 8 juil 2009 à 19:42
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yago | le mer 22 juil 2009 à 05:56
Http://www.youtube.com/watch?v=mgfsmBqtNek YouTube - - |
XTR2 | le mer 22 juil 2009 à 09:38
magnifique vidéo |
EnFonde6 | le dim 16 août 2009 à 14:34
Grand Bentley Mulsanne : Pas d'autres informations pour le moment, mais comme elle est présentée aujourd'hui, ça devrait pas tarder. |
Rod350Z | le dim 16 août 2009 à 14:40
Le style n'est pas aussi révolutionnaire que chez Jaguar, par exemple : c'est le dessin classique d'une Bentley (le profil fait même RollsRoyce) avec qqs effets de style, au niveau des optiques. |
Phastaz | le dim 16 août 2009 à 16:52
Ouf! C'est bp moins laid que ce que le teaser avait laissé imaginé. D'un autre côté, la Phantom est bien plus cohérente, originale et moderne... Les roues sont beaucoup trop grandes. |
vins850 | le dim 16 août 2009 à 17:39
Elle tire assez sur phantom ouais |
Phastaz | le dim 16 août 2009 à 18:06
En moins courageuse et plus chinoise. |
avantime75 | le dim 16 août 2009 à 21:02
A voir en vrai... Je ne sais pas si j'aime ou non... Toujours est-il que ça donne envie de la conduire avec ces roues géantes... |
picsoubmw | le dim 16 août 2009 à 21:35
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picsoubmw | le dim 16 août 2009 à 21:42
PRESS RELEASE • Name will be 2011 Bentley Mulsanne • Car is not a replacement for Arnage. While Arnage ends production this year the Mulsanne will be positioned "at the pinnacle of the ultra-luxury segment" • The Mulsanne was inspired by the 8-litre Bentley of 1930-31, which at the time was the largest and most luxurious automobile in the world and was conceived as a halo car at the top of the Bentley range • Mulsanne is an entirely new car, designed, engineered and to be manufactured at our factory in Crewe, England • We can confirm that the engine will be a V8, but further details won't be revealed until Frankfurt • Mulsanne is neither an evolution or revision of Arnage. We've created something unique, embodying the spirit of W.O – drawing on his passion for performance - and exemplifying the luxury and refinement Bentley is renowned for. • Our ambition was to set new levels of comfort, acceleration and refined enjoyment – positioned at the very pinnacle of the luxury sector. That meant completely redesigning the famous 6.75L V8 and replacing every significant part to improve acceleration, performance throughout the range and fuel efficiency and emissions. It is a state-of-the-art engine with advanced technical features which are ground-breaking for the company and the ultra-luxury sector. • The result is an engine that the offers the effortless wave of torque for which Bentley is renowned....power and performance whenever the driver demands it. • Classic Bentley design language, including the muscular, sporting lines of the rear haunch and flowing lines that create a sense of power and speed, form an integral part of the Mulsanne's appeal. • Mulsanne will offer customers unsurpassed levels of exquisitely handcrafted wood, leather and brightware – unrivalled Crewe craftsmanship. • The Mulsanne name reflects Bentley's sporting pedigree, our passion for power and speed. Nowhere reflects that heritage better than Le Mans and the famous 90 degree corner a the end of the straight, a name which is synonymous with the Bentley marque. • Car launched at the Pebble Beach Concours D'Elegance, Monterey California on 16 August 2009 at 12:00. It goes on sale in mid-2010 and we will offer a further opportunity to discuss powertrain, chassis and individual features at the Frankfurt show this September. • A key discussion point is the fully-restored Bentley 8-litre we will display at Pebble Beach. This car was arguably W.O Bentley's finest work as it was designed and engineered without compromise....the new Mulsanne reflects that spirit to design and engineer without compromise. • Just 100 examples of the 8-litre were built (1930-1931) and they're regarded as the last 'pure' grand Bentley before the company was acquired by Rolls-Royce. The new Mulsanne, designed and engineered at Crewe from the ground-up, reaffirms our ability and desire to build a new generation of pure, grand Bentleys. NEW BENTLEY MULSANNE MAKES WORLD DEBUT AT PEBBLE BEACH CONCOURS D'ELEGANCE, CALIFORNIA (Bentley Motors, Crewe, England) Today, Bentley Motors unveiled the Mulsanne, the company's all-new flagship grand tourer, at the prestigious Pebble Beach Concours D'Elegance in Monterey, California. The Mulsanne is inspired by the company founder W.O. Bentley's crowning achievement in1930, the 8-litre. And it was W.O.'s own carefully preserved company car that shared the podium with the new Mulsanne in Pebble Beach. This early motoring masterpiece represented the last big Bentley that was designed, engineered and built from the ground up by Bentley engineers - until now. Nearly 80 years later, while paying respect to this illustrious past, the new Mulsanne is a thoroughly modern statement of luxury driving and grand touring. Conceived, styled and engineered entirely at Bentley's headquarters in Crewe, England, the Mulsanne, with its completely new platform, goes into production next year in a new state-of-the-art manufacturing facility within the Crewe factory. Introducing the Bentley Mulsanne at Pebble Beach, where Bentley was the featured marque, Dr. Franz-Josef Paefgen, Chairman and Chief Executive of Bentley Motors, said: "The challenge we set our engineers was to create a grand new Bentley that would stand as the pinnacle of British luxury motoring, offering the world's most exclusive driving experience. They have responded to this challenge with real passion and the result is a luxury grand tourer that sets new standards in terms of comfort, effortless performance and hand-crafted refinement – the very qualities for which Bentley is renowned." The Bentley design team, lead by Dirk Van Braeckel, have created a flagship that offers the classic sporting, styling cues long-associated with Bentley - expressed in a thoroughly contemporary way. "From the very first hand sketches in the styling studio, we were inspired by the traditions of the grand touring Bentley limousines and have sought to evolve this story for a new generation of Bentley enthusiasts." The return of the Mulsanne name to a car carrying Bentley's iconic 'Winged B' emblem underlines the company's racing pedigree and nowhere reflects that heritage better than the famed Le Mans circuit, the scene of no fewer than six Bentley triumphs. Few places offer a stronger or more emotive connection with the Bentley marque than the famed Mulsanne corner. The Bentley 8-litre displayed alongside the Mulsanne in California was first shown at the 1930 London Motor Show. It was the second-built and was W.O. Bentley's company car for two years. Capable of reaching more than 100 mph, the 8-litre demonstrated W.O. Bentley's ambition and ability to build a grand luxury car capable of surpassing every other leading manufacturer of the day. A total of 100 cars were built in 1930 and 1931. "The 8-litre's breathtaking performance and quality was perhaps the finest example of a 'pure' grand Bentley. Every mechanical detail carried W.O. Bentley's unique stamp and it was the clearest demonstration of a car built without compromise," commented Dr. Ulrich Eichhorn, Member of the Board Engineering. "The Mulsanne has been designed with exactly the same guiding principles, so it is entirely fitting that these Bentleys from different eras share the same stage." The Bentley Mulsanne will go on sale from mid 2010. It will also be displayed at the forthcoming IAA Frankfurt Motor Show (15-27th September, 2009) where Bentley Motors will provide additional product information. |
arcona | le dim 16 août 2009 à 21:44
C'est pas beau |
dede42 | le dim 16 août 2009 à 21:44
J'ai du mal avec les phares avant ! Mais on s'en fiche, vu le tarif, ce ne sera jamais pour moi ! C'est la fin d'une ère, l'actuelle arnage est la dernière représente du mariage entre Bentley et Rolls Royce. |
picsoubmw | le dim 16 août 2009 à 21:47
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XTR2 | le dim 16 août 2009 à 22:27
Pareil, un peu de mal avec les feux avant Autrement, bah ça reste une Bentley |
Phastaz | le dim 16 août 2009 à 23:08
Les 2 gros phares rappellent ceux des voitures d'avant guerre, l'effet n'est pas si déplaisant. Cela dit, on est quand même loin du radicalisme des Rolls, c'est presque timide comme lignes. |
metro | le dim 16 août 2009 à 23:22
C'est over laid , l'avant rappelle les nouveaux taxis londoniens, en pire, en mariant du néo-rétro dégueulasse avec des phares à paillette Je suis sûr que ça passera en rose avec Paris Hilton au volant |
turbo1980 | le dim 16 août 2009 à 23:26
Je prefere les 4 phares d'avant..... |
capo | le dim 16 août 2009 à 23:28
A part de nouveaux feux avant pas a mon gout , c'est qu'une brookland 4 portes . |
yago | le lun 17 août 2009 à 09:15
Quelle horreur |
caraddict | le lun 17 août 2009 à 09:35
J'ai également du mal avec les feux et le bouclier avant Dommage, car le reste est pas mal, moins torturé que chez Rolls |
picsoubmw | le lun 17 août 2009 à 10:43
La première vendu pour 500 000$ : http://www.youtube.com/watch?v=efD6NTgPnVI&feature=player_embedded YouTube - - |
Toniciano | le lun 17 août 2009 à 10:44
Super intérieur, extérieur immonde... Ca souffle le chaud et le froid. |
metro | le lun 17 août 2009 à 10:47
Comment ont-ils pu rater l'avant à se point ? |
phastaz | le lun 17 août 2009 à 11:28
Je ne trouve pas ça si raté moi. Et pour l'intérieur, là aussi on est loin du radicalisme dépouillé de la Rolls... |
caraddict | le lun 17 août 2009 à 11:31
Je trouve pas ça raté non plus, mes ces phares bizarres gâchent tout Même si la Rolls est encore pire pour moi |
phastaz | le lun 17 août 2009 à 11:52
J'adore la Phantom et le coupé ! Radical et toujours pas démodé ! |
Rod350Z | le lun 17 août 2009 à 12:00
Je suis un gros rétrograde , parce que ma Bentley préférée ressemble toujours à ça (Nuremberg - Août 2008) : |
caraddict | le lun 17 août 2009 à 12:22
Clair qu'elle a pas vieilli celle là |
Toniciano | le lun 17 août 2009 à 13:10
Des vrais phares, et les 4 pots |
carpe.diem | le lun 17 août 2009 à 13:14
Nickel pour les reprises peripheriques minuitales |
Toniciano | le lun 17 août 2009 à 13:16
A 80 dans une Mulsanne Turbo R, ça doit encore cirer au kickdown |
carpe.diem | le lun 17 août 2009 à 13:17
Wé, et puis, qd la 3eme passe, il est minuit 12, c trop tard |
Toniciano | le lun 17 août 2009 à 13:19
Quand la 3è passe t'es plus sur le périph', mais déjà dans le 59 |
Rod350Z | le lun 17 août 2009 à 14:04
Toni< Le 08, car pour carpe, le 59 n'est pas un département, mais une insulte. |
teusch | le lun 17 août 2009 à 14:05
Rod > http://www.youtube.com/watch?v=vn8BBZnnEbA YouTube - - |
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