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BMW Forum - Topic Officiel
walker le mer 23 juin 2004 à 11:13
guillaume343ch>> Port Hercule pourquoi?
guillaume343ch le mer 23 juin 2004 à 11:15
walker > Par simple curiosité.. Car je connais assez bien la principauté.. ;)
Lecter le mer 23 juin 2004 à 12:02
Bonjour

qui connait un revendeur HARTGE sur la region parisienne s v p
530i le mer 23 juin 2004 à 12:08
sur la m5 et m6 les retros ne seront pas les memes que la serie 5 et 6 :?:
elgilou le mer 23 juin 2004 à 13:25
salut les gars je suis tout nouveau sur le forum!j adore les voitures(les belles comme les filles)et je roule actuellement en 328ci
erifo2000 le mer 23 juin 2004 à 13:28
Bienvenue nouveau Bmiste!! ;) et un de plus!!! :D
Hakmen93 le mer 23 juin 2004 à 13:29
elgilou> slt à toi l'ami ;) :good: :good: et bienvenue :good:

titi39 >oui yaura bien une 130i moteur 6 en ligne dans les 260ch ;) :good: , moteur qui apparaitra en meme temps que la prochaine serie 3 E 90 ;) :good:

lecter> mars 2005 si tout vas bien ;) :good: , j'attends que la gamme évolue un peu et que les sous suivent car elle est pas donnée :D :( ;)
bmxtrax le mer 23 juin 2004 à 13:41
euh la ///M1 est pour fin 2005 :ouin:

c'est officielle ;)

oui la 130 i sortira belle et bien avc un 6 en ligne de 260 cv

mon pere va l'aquerir je croi :)
Hakmen93 le mer 23 juin 2004 à 13:54
bmxtrax> as tu dautre tofs de la "une" :love: :love: :love:
helio.bmw le mer 23 juin 2004 à 13:55
hak> felicitations la 120d a l'air d'etre trres jolies maintenant faut voir en vrai
Hakmen93 le mer 23 juin 2004 à 14:00
helio> demain elle sera présenté bd st germain ;) :good: :good:

sinon jai trouvé un essai de la "une"







helio.bmw le mer 23 juin 2004 à 14:04
bo gosse :D
je pense que moi aussi apres avoir vendu la mienne je n'acheterai plus de bmw
Hakmen93 le mer 23 juin 2004 à 14:06
helio> ;) :good:
bmxtrax le mer 23 juin 2004 à 15:45
Hakmen93 > dsl , je sui vraiment dsl

mai sa sera pour plu tard les tofs :D

faudra attendre :good:
530i le mer 23 juin 2004 à 15:52
sur la m5 et m6 les retros ne seront pas les memes que la serie 5 et 6 :?:
bmxtrax le mer 23 juin 2004 à 16:00
Ceci est officielle :





BMW: Neuer Basis-Motor für den 6er




Im BMW 630i als Coupé und Cabrio feiert der neue Dreiliter-Reihensechszylinder von BMW ab September Weltpremiere. Später soll er auch in die anderen Modellreihen Einzug halten.
Der neue Sechszylindermotor leistet aus 2.996 Kubikzentimetern Hubraum 258 PS bei 6.600/min. und verfügt über ein maximales Drehmoment von 300 Nm bei 2.500/min. Bei einer Verdichtung von 10,7:1 kann dieser Motor bleifreien Kraftstoff von 91-98 ROZ verbrennen; er benötigt im BMW 630i Coupé mit Sechsgang-Schaltgetriebe im Durchschnitt auf 100 Kilometer nur 9,0 Liter (Sechsgang-Automatik: 9,5 Liter). Das BMW 630i Cabriolet verbraucht 9,6 beziehungsweise 9,9 Liter/100 Kilometer.

Gegenüber den BMW 645Ci-Modellen wurden die Übersetzungen von Schalt- und Automatikgetriebe jeweils etwas kürzer ausgelegt, auch im BMW 630i kann der Kunde zwischen manuellem Schaltgetriebe, dem Sequenziellem Manuellen Getriebe (SMG) oder einer Automatik wählen. Beim Schalten von Hand soll das neue BMW 630i Coupé in 6,5 Sekunden aus dem Stand auf 100 km/h (Automatik: 6,7 Sekunden) sprinten, das BMW 630i Cabriolet erledigt diese Disziplin in 6,9 respektive 7,2 Sekunden, die Höchstgeschwindigkeit aller Varianten beträgt 250 km/h.

Neben dem um 120 Kilogramm geringeren Gewicht und der etwas kleineren vorderen Bremsanlage unterscheiden sich die Dreiliter-Versionen optisch durch 17 Zoll-Leichtmetallräder im neuen Design mit Reifen der Größe 245/50, verchromte Auspuffendrohre in runder statt ovaler Form sowie an schwarzen statt verchromten Nierenstäben und einer Stoff-Leder-Kombination auf den Sitzpolstern von den Topmodellen.

Der 630i und der 630Ci sind ab September 2004 in Deutschland erhältlich, die Preise werden im Juli bekannt gegeben.
530i le mer 23 juin 2004 à 16:31
traduis - moi stp
photek le mer 23 juin 2004 à 16:34
si j'ai bien compris, la puissance du 6 cylindres 3.0l essence va être portée à 258 chevaux et les 630i coupé et cabrio seront les premier à bénéficier de cette évolution moteur en septembre
bmxtrax le mer 23 juin 2004 à 16:35
il i aura une 630 i et Ci avc un moteur 6 en ligne de 258 cv 300 NM

de 0 a 100 km/h : 6.5

250 km/h

il i aura aussi cette version en cabrio

c'est bon comme sa 530 i ???? :D :D
530i le mer 23 juin 2004 à 16:39
non mais je disais est ce que les retrosviseurs de la m5 et m6 et m7 vont etre les memes que celui de la serie 5- 6-7
bmxtrax le mer 23 juin 2004 à 16:40
non non
sa sera des retro ///M
t'inquiete pa pour sa :D
elgilou le mer 23 juin 2004 à 16:59
si qq connais un bon M3(serie E46)je suis interesse car je vends mon 328ci
530i le mer 23 juin 2004 à 17:07
ok merci :D :good:
bmxtrax le mer 23 juin 2004 à 17:15
World Premiere of the New BMW M5’s Drive System
Text & photos courtesy BMW AG
edited 06-23-2004


(Short story)
Whenever BMW M GmbH presents a new M automobile, the focus of attention is traditionally on the power unit beneath the bonnet. This is particularly the case with the new M5: across the world, its V10 engine is considered to be one of the most fascinating drive concepts featured in a production car.

This technological masterpiece does not only sport the same number of cylinders as its Formula 1 BMW WilliamsF1 racing counterpart, but also shares its high-revving concept. As is the case with all high-performance normally aspirated engines made by BMW M, this power unit generates enormous pulling force over the entire speed range.


First high-revving V10 engine to be featured in a regular-production saloon
The V10 is the only high-revving power unit to be featured in a series-production car. The M5's engine has ten cylinders, a cubic capacity of 5 litres and produces a maximum output of 507 bhp and a maximum torque of 520 Newton metres, making the M5 the most powerful final production model in the BMW line-up. The segment of powerful sports saloons was introduced 20 years ago with the presentation of the first M5 and this new engine once again sets the benchmark in this particular segment.

There is, however, more to it than pure performance. What is important for M automobiles is acceleration and driving dynamics, the latter which is dependent on the actual forward thrust and the vehicle's weight. The drive forces at the driven wheels are significantly influenced by the engine torque and the transmission ratio. The high-revving concept caters for an optimum transmission ratio, thus guaranteeing an impressive forward thrust.


The perfect choice: high-revving concept
For the BMW M engineers the compact, high-revving normally aspirated engine was the ideal choice. With a red line of 8,250 rpm, the ten-cylinder engine has ventured into terrain which has so far been reserved for red-blooded racing cars. Compared to the previous M5 eight-cylinder engine, performance has increased by more than 25 per cent. The M5 has also surpassed the magical 100 bhp per litre limit, its specific output being on par with that of racing cars.


A masterpiece in engine construction
BMW, one of the leaders in engine construction, has made a name for itself primarily as a manufacturer of inline engines. The two five-cylinder banks of the V10 are arranged at an angle of 90¡ã to achieve a mass balance of the crankshaft drive, which is optimized for low vibration and increased comfort. For reasons of stiffness, that is due to the high loads resulting from combustion pressure, engine speed and vibrations, a bedplate design has been chosen for the crankcase. For an optimum alignment of the crankshaft, grey-cast iron inserts have been integrated into the aluminium bedplate, which also serve to enhance acoustics, increase vibrational comfort and ensure a high oil supply rate. The extremely stiff crankshaft is supported by six bearings. In the new M5, it is the first time that BMW has used a bedplate design for a production V engine.


Every gram counts in lightweight construction
The one-piece aluminium cylinder heads of the V10 engine are arranged in banks. The V10 power unit features four valves per cylinder, a layout which is typical of BMW engines. All valve train components are of low mass. Thus, for example, the M engines feature for the first time low-weight, flow-optimized 5 mm-shaft valves, spherical valve tappets with hydraulic valve play compensation and single valve springs. All this results in a considerable mass reduction, which is a prerequisite for the realisation of the high-revving concept.


High-pressure bi-VANOS for an optimum charge cycle
The bi-VANOS variable valve timing featured in the new M5 engine ensures an optimum charge cycle, thus helping to achieve extremely short adjustment times. This means in practice: increased performance, an improved torque curve, optimum responsiveness, lower consumption and fewer emissions. Thanks to the bi-VANOS technology, intake and outlet valves are always opened and closed at precisely the right moment.


Individual throttle butterflies help the engine to breathe freely
The naturally aspirated engine uses ten flow-optimized intake trumpets to "breathe in" air from two intake plenums. Each cylinder has its own throttle, a feature typical of racing cars. All throttles are actuated simultaneously and are electronically controlled in order to make the engine highly responsive in the lower speed range, as well as to achieve an immediate response of the vehicle at the high end of the performance spectrum.


Dual exhaust system made of stainless steel
The exhaust system of the new M5 engine is made of seamless stainless steel and has a dual-flow design all the way to the silencers. The exhaust gases finally leave the system through four tailpipes which are what make the rear end of the M vehicles so unmistakable. The exhaust system complies with the European EU4 and the US LEV2 emission standards.


The engine control module: the first of its kind in the world
The MS S65 engine management system is the central factor behind the V10's outstanding performance and emission data. With more than 1,000 individual components, this engine management system is unparalleled in its package density. Its processors are the most powerful ones which are currently approved for use in automobiles, as high engine speeds and comprehensive management and control tasks demand the utmost from this system. Receiving more than 50 input signals, this system calculates for each individual cylinder and for each individual cycle the optimum ignition point, the ideal cylinder fill, the injection quantity and the injection point. At the same time this system calculates and makes the necessary adjustments for the optimum camshaft angle and the optimum position of the ten individual throttles.


Highlight in engine management: ionic current technology
The ionic current technology featured by the engine management unit is a technological highlight which serves to detect engine knock, misfiring and combustion misses. Utilizing the spark plug in each cylinder, this system helps to pinpoint engine knock, to check for correct ignition and to detect any ignition misses. Thus the spark plug has a dual function - as an actuator for the ignition and as a sensor for monitoring the combustion process.

The ionic current measuring is done directly during the combustion process. The so-called ionic current satellite receives signals from the five spark plugs of each cylinder bank. Dependent on the load, it amplifies these signals and transmits them to the engine management system for analysis, which, for example, perfectly adjusts the ignition point of each cylinder via knock control to the combustion process. All this results in benefits for the driver of the new M5 ¨C lower fuel consumption, higher torque and enhanced performance.


Seven-speed SMG gearbox conveys M power to the tarmac
The high-revving concept only succeeds in combination with a gearbox which translates the torque available to the engine, by means of a short overall transmission ratio, into optimized forward thrust.

The seven-speed SMG gearbox is precisely the right transmission to ideally convey the V10 engine's power via the drive train to the wheels. BMW M is the first manufacturer worldwide to offer a seven-speed sequential gearbox with drivelogic function. Even more highly perfected than the previous six-speed transmission, the seven-speed SMG gearbox enables manual gear selection with ultra-short shifting times as well as comfortable cruising thanks to automatic gear selection. The purpose of the additional seventh gear is to reduce engine speed and torque gaps.


New SMG gearbox's speed up by 20 percent
With the seven-speed SMG gearbox, gears can be changed using the central gearshift lever or the so-called paddles on the steering wheel. Compared to the previous SMG transmission, changing gears is 20 per cent faster with the new SMG generation. Never before has it been quicker to change gears with a transmission of this kind. The advantage for the M5 driver: Gear change is smooth and ccomplished at a speed impossible to reach even by the most proficient driver, thus making the inevitable power flow interruptions when changing gears hardly noticeable. The M5 delivers an almost jerk-free performance when accelerating from a standstill to its top speed.


Drivelogic: the driver determines the SMG's characteristics for changing gears
Thanks to the SMG's drivelogic function, the driver can choose from eleven gear change options, which enable him to adapt the SMG's characteristics to his very own style of motoring.

Six of these programs can be preselected in the sequential manual gearbox mode (S mode), the spectrum ranging from balanced dynamic to very sporty. With the gearbox in the S mode, the driver always shifts gears manually. Whenever the driver activates the Launch Control function, the SMG Drivelogic shifts gears shortly before the maximum engine speed is reached at precisely the right moment and with optimum slip until the M5 reaches its top speed.

In the D (Drive) automatic gearshift mode, the transmission shifts the seven gears automatically, depending on the program selected, the driving situation, the road speed and the position of the accelerator pedal.


SMG for increased safety and comfort
The seven-speed SMG gearbox not only supports the driver in achieving motor sports performance, but also offers scores of safety features. In critical situations, when the driver shifts down on a slippery surface, for example, the gearbox opens the clutch in the fraction of a second in order to prevent the M5 from swerving out of control in the event of excessive drag torque at the driven wheels. Further functions are the climbing, which prevents the car from rolling backwards during hill starts as well as the hill detection, which adjusts the shift points on gradients and descents. This prevents gear hunting when going uphill. When driving downhill, the hill detection holds the lower gears for longer in order to make effective use of the engine's braking power.


Production of high-performance engines - engine production at its best
The high-performance power unit featured in the new BMW M5 reflects the engineering competence of the BMW engine construction specialists. The most powerful production engine in the company's history is manufactured along with other BMW special engines on a highly flexible production line at the BMW plant in Munich.

The wide selection of products requires very agile processes and demands the utmost flexibility, profound product knowledge and skilful craftsmanship from the qualified staff.

The most stringent quality standards are met in the mechanical production and assembly of the high-revving aggregate. As the materials and components of the high-revving engine are exposed to heavy loads, extremely high demands are placed on surface quality and production tolerances. Some parts and components are processed at a precision of up to one thousandth of a millimetre.

The coding of the core components enables the staff to keep track of each individual component from goods receipt to processing and through to installation. A storage medium is provided for each engine to ensure, by data transfer to the assembly stations, that the right parts and tools are used.




la suite pour apres :D :D
guillaume343ch le mer 23 juin 2004 à 17:38
La 630 Ci Coupé & Cabriolet doit arriver pour Septembre prochain?
bmxtrax le mer 23 juin 2004 à 18:29
ouai :good:
guillaume343ch le mer 23 juin 2004 à 18:32
On a pas une idée sur les tarifs encore?
Hakmen93 le mer 23 juin 2004 à 19:14
guillaume> bah déjà divise le prix par 2 ;) :D :D
Hakmen93 le mer 23 juin 2004 à 19:16
jdirais dans les 55.000€ ;) :good:
Hakmen93 le mer 23 juin 2004 à 19:18
sachant que ya à peu prés 20000€ décart entre la 545i et la 530i :etourdi: ;)
guillaume343ch le mer 23 juin 2004 à 19:18
Ok.. ;)

Par contre c'est chouette de la part de BMW de "retoucher" au 3.0L Essence..

Disons que entre Audi et son 3.2L FSI de 255 ch & Mercedes avec son V6 de 245 ch..

Le trés bon 3.0L de 231 se devait d'avoir une petite cure de jeunesse.. Parfait 258 ch ! :good:

Je sais pas ce qu'elle donnera cette 630 Ci ainsi que ce 3.0L.. Mais ca serait pourquoi pas une auto qui me ferait continuer chez BMW..
Hakmen93 le mer 23 juin 2004 à 19:20
guillaume> c'est sur!! et dailleurs c'est ce moteur qui équipera la 130i et la 330i ;) :good:
CSLdrifter le mer 23 juin 2004 à 19:43
>Hakmen, toi qui t'es sûrement renseigné étant donné que tu vas l'aquérir....Combien pèse la série 1??
Hakmen93 le mer 23 juin 2004 à 19:48
CSL> ah ouais tinkiete en serie 1 chuis calé, je suit de trés pret ce qui se passe :good: :good:

la 120 d pese 1415kg

si tu veux les autre modeles c'est par ici :

==> ;) :good:
CSLdrifter le mer 23 juin 2004 à 19:52
Yes, merci bien....Moi, j'hésite aussi de changer mon leasing de ma ptite 318 pour prendre la serie 1...C'est vrai que cette caisse, elle est superbe...

Mais, bon jvais ptêtre attendre pour le 6 cylindres! Elle va vraiment pousser....
En tout cas, :good: bon choix....
isss le mer 23 juin 2004 à 19:58
salut tout le monde :good:

une petite question assez urgente: combien coute la révision des 40000km pour un coupé E46..??

merci :D
CSLdrifter le mer 23 juin 2004 à 20:00
Ben, normalement si t'as 40'000 km, t'as encore les services gratuits!
Hakmen93 le mer 23 juin 2004 à 20:04
CSL>pour les 6 en ligne , la 130i devrait sortir en 2005 normalement ;) :good: et la M1 fin 2005 ;) :good: , ;) :good:
isss le mer 23 juin 2004 à 20:04
Elle a plus de 3 ans ma voiture.

et des services gratuits, j'ai jamais vu ça... nulle part :louche: :louche: :D
CSLdrifter le mer 23 juin 2004 à 20:08
Ah ben, jcomprends pourquoi les bmw sont + chers en Suisse maintenant... Chez nous, c'est automatique...Si t'achètes ou tu prends en leasing une BMW, t'as tous les services gratuits pendant 3 ans ou 100'000 km.... Alors, désolé jsais pas combien ça peut te coûter....
photek le mer 23 juin 2004 à 20:21
1415kg, c'est lourd ! J'aurais cru moins...
Hakmen93 le mer 23 juin 2004 à 20:23
photek> les diesels sont toujours lourdes :( :( ;)
Hakmen93 le mer 23 juin 2004 à 20:25
et puis nivo sécurité elle rigole pas!! elle vas tout droit vers un 5 étoiles au crash test euro Ncap :good: :good:
CSLdrifter le mer 23 juin 2004 à 20:26
70 kg de + que la compact !!! Ca fait quand-même pas mal, ils auraient dû essayer de + bosser sur ce point
Hakmen93 le mer 23 juin 2004 à 20:30


ESTIMATION DE SÛRETÉ ET DE SÉCURITÉ :

Le 1-Series revendique une structure extrêmement forte, avec les B-piliers renforcés, impact latéral renforcé rayonne et les traverses et les piliers très rigides pour se protéger pendant un roulement plus de. Et alors que le 1-Series n'a pas été encore soumis aux essais d'accident d'EuroNCAP, son fortement peu susceptible de marquer moins que les pleines cinq étoiles. Il y a six sacs à air, y compris le rideau latéral et les sacs à air latéraux, aussi bien que les articles à deux étages pour le passager et le conducteur avant. Et très exceptionnellement pour la classe, le 1-Series a les pneus courir-plats en tant que norme. Est-ce que non seulement ceux-ci vous obtiendront à la sûreté en cas d'une piqûre, elles permettront au conducteur de maintenir la commande en cas d'un coup soudain dehors. En plus, il y a des moniteurs qui retentiront un avertissement si des chutes de pression de pneu.


Un autre dispositif ordonné est le système qui nomme automatiquement des solutions de rechange si n'importe quel échouer arrière de lumières. Avec cette innovation intelligente, si vos lumières de frein échouent, la fonction de lumière de frein serait décalée aux lumières de queue. De même, si vos foglights échouent, cette fonction serait assurée par d'autres lampes. Une lumière de tiret avertirait le conducteur de l'échec, mais lui donne la capacité de continuer de conduire sans risque jusqu'à ce qu'une difficulté puisse être faite.


Continuant sur le thème des brakelights, les 1-Series'sont des articles d'duel-étape, qui rougeoient plus lumineux au-dessus d'un plus grand secteur d'objectif en cas d'un arrêt d'urgence, ou un qui activent le système d'ABS.


Le 1-Series a également DSC (commande dynamique de stabilité). Ce système d'interposition applique le frein à la roue appropriée si les senseurs détectent le commencement de voiture pour glisser hors de la commande.

le texte original (non-traduit) :
http://www.channel4.com/4car/road-tests/B/bmw/1series04-/1series04--safesec.html
Hakmen93 le mer 23 juin 2004 à 20:31
CSL> la compact cé une 3 porte , de + la serie 1 est plus longue ça me semble un peu logique quelle soit plus lourde :etourdi: :D ;)
330touring le mer 23 juin 2004 à 20:32
si c'est une inspection1 c'est 276€ pour une 330i et c'est 407€ pour une inspection2
530i le mer 23 juin 2004 à 20:33
dis-donc hak t es spécialiste moi on m apelle (enfin mes amis)m apellent "le spécialiste bmw"je vois que je ne suis pas le seul pour me tester pose moi des questions
Hakmen93 le mer 23 juin 2004 à 20:35
530i> euh on va pas faire trivial poursuit quand meme :D :D
CSLdrifter le mer 23 juin 2004 à 20:37
Ben c'est clair que les 2 portes suppl. augentent pas mal le poids mais la serie 1 est un tout ptit peu + longue.....C'est vraiment pas flagrant
Auteur : avec
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